Artykuły

Emocje w biznesie – pożądane czy niechciane?

Emocje odgrywają znaczącą rolę w naszym życiu codziennym, a praca nie jest wyjątkiem. Spędzamy tam całkiem sporo czasu w ciągu dnia i nawet jeśli staramy się zachować profesjonalizm, emocje często do niej wkraczają. Jakie jest znaczenie emocji w pracy? Jak zarządzać...

O co chodzi z „miękkimi” kompetencjami i dlaczego nie zgadzam się na takie ich nazywanie…

Kompetencje miękkie bezcenne w twardym biznesie  Gdy odświeżałam listę kluczowych kompetencji liderskich zaciekawiło mnie, co dziś się o nich mówi. Zaczęłam przeglądać różnego rodzaju publikacje na ten temat. Gdy trafiłam na opis: „kompetencje twarde to te, które...

Czytanie ze zrozumieniem… czyli wprowadzenie do efektywnej komunikacji

„Proszę czytać ze zrozumieniem Proszę Pana!”  Kojarzycie takie komentarze w dyskusji? Może byliście kiedyś ich adresatami? A może nadawcami? Bardzo często, gdy ktoś nas nie rozumie albo też rozumie po swojemu zakładamy, że to jego wina. To on źle przeczytał....